[Trip.com Group] Market Manager

㈜씨트립코리아는 2017년에 설립된 회사로 자본금 1억원, 매출액 144억 9,538만원, 사원수 156명 규모의 중소기업입니다. 서울 종로구 종로3길 17 (청진동, D타워)에 위치하고 있으며, Online Travel Agency사업을 하고 있습니다.

포지션 및 자격요건

Market Manager
( 1명 )

담당 업무

  호텔 영업 전략 수립 및 구체적인 실행 계획 수립

  시장 조사 및 경쟁 분석을 통한 대응 전략 수립

  프로세스 및 정책 개선을 통한 효율성 향상

  파트너사 영업 활동과 성과 모니터링 및 보고

  경쟁력 있는 숙박 상품 소싱

 

자격요건

● 대학(4년제) 졸업자 또는 그 이상의 학력 소유자

● 3년 이상의 동종업계(숙박, OTA ) 근무 혹은 유관 업무 경험자

● 비즈니스 영어 능력 우수자

● 제휴 호텔 및 파트너사와 원활하고 효과적인 커뮤니케이션 능력 보유

● 호텔 시장, 업계 트렌드 분석 및 인사이트 도출 역량 보유

● 비즈니스 전략 수립 및 실행 가능 역량 보유

● 해외 출장에 결격사유가 없는 자


우대사항 

●  운전 면허 보유자 

●  중국어 가능자


Job Description

 ● Grow the portfolio of accommodation partners in your assigned market by introducing potential partners to Trip.com and facilitate their onboarding process.

 ● Develop and maintain strong relationships with partners by providing data insights and implementing strategies to increase their market share and revenue opportunities.

 ● Perform in-market research, provide insights and conduct performance review meetings with key stakeholders in your assigned market.

 ● Handle various operation tasks sourcing competitive prices and products.

 ● Develop a high level of engagement with assigned accounts, applying an array of communication methods.

 ● Review partner productivity performance and implement actions, accordingly, ensuring your portfolio of accounts are consistently optimized.

 ● Accurately and promptly resolve partner issues.

 ● Secure and coordinate merchandising activities for accommodation partners with special deals and seasonal promotions, supporting Trip.com marketing initiatives.

 ● Represent Trip.com in the local market by building the companies profile with key stakeholders and providing expertise in the local industry on market insights and trends.

 ● Perform other ad-hoc duties as assigned.


Job Requirements

 ● 3+ years’ experience in sales, account management or revenue experience within the hospitality & tourism industry.

 ● Proficiency in English language skills, both written and verbal. Chinese language skills would be a plus.

 ● Excellent presentation and communication skills, with the ability to communicate to various stakeholders at different levels.

 ● Strong relationship builder with the ability to earn the trust of others to achieve reciprocal outcomes.

 ● Highly organized and self-motivated, with a demonstrated ability to prioritize work and be focused on achieving critical targets and deadlines with accuracy.

 ● A self-starter that is determined, motived, persistent, and has a strong ability to act to achieve key results for the company.

 ● Demonstrated analytical skills with the ability to select and present insights to different stakeholders and implement action plans based on those insights.

 ● Great work ethic and committed to providing superior customer service to key stakeholders.

 ● A valid driver’s license and the ability to travel are required.


전형절차

ㆍ서류전형(영문이력서 홈페이지 접수) > 1 인사부 면접 (영어면접) > 2 실무진면접 > 3 경영진면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

채용절차법 11 6항에 의거, 아래 사항을 고지합니다.

 ● 채용 확정 , 지원자가 채용 서류 반환 요청 , 본인 확인 법령에 따라 반환합니다.

 ● 채용 서류 반환은 서면 또는 전자적 방법 관련 법령에 따르며, 채용 서류 반환 비용은 회사가 부담합니다.

 ● 회사는 채용 서류를 채용 확정일로부터 14일에서 180일까지 보관하며, 상기 청구 기간이 지난 경우 채용 서류를 파기합니다.