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BE A PART OF A REVOLUTIONARY CHANGE

At PMI, we’ve chosen to do something incredible. We’re totally transforming our business, and building our future on smoke-free products.

With huge change, comes huge opportunity. So, wherever you join us, you’ll enjoy the freedom to dream up and deliver better, brighter solutions and the space to move your career forward in endlessly different directions.

TERMS OF EMPLOYMENT

- Contract Type: Temporary (1 year)
- Work location: Philip Morris Korea, 10, Gukjegeumyung-ro, Yeongdeungpo-gu, Seoul, Korea

YOUR ‘DAY TO DAY’

Reporting to the Manager CRM Operations, CRM Activation Executive is responsible for CRM content and creative, channel and consumer experience planning, implementation, and optimization. Understanding the target audiences and approach to ensure loyalty - deepening IQOS conversion, driving advocacy. Using a combination of CRM channels, bringing targeted & personalized communications.

CRM Activation 담당자는 CRM 콘텐츠 및 창조적인 요소, 채널 및 소비자 경험 계획, 구현 및 최적화를 담당합니다. 타겟 대상을 이해하고 충성도를 높이기 위한 접근 방식으로 IQOS 전환을 깊게 이해하고, 지향합니다. CRM 채널을 조합하여 대상 지향적이고 개인화된 커뮤니케이션을 제공합니다.


1. CRM Operation & Management (CRM 운영 및 관리)
- Collect business teams’ (CX team, Retail team, Digital team, etc.) requests for CRM campaigns (target, assets, deduplication, schedule) and translate them into technical requirements for campaign execution.
- Coordinate with Customer Care & IT team, and local agencies for successful campaign delivery without issue.
- Build and maintain documentation on CRM campaigns, performance, processes, policies, configuration, and operations.
- Collect CRM campaign performance and customer behavioral data using Salesforce Service Cloud, Marketing Cloud, Query and Google Analytics.
- Support customer complaints and claim to deal with customer information and transactions before/after CRM campaigns.
- Manage CRM operation agencies & accounts and CRM tools & systems (Salesforce Service Cloud, Marketing Cloud, Kakao Business (plus), Google Analytics, and Bit.ly)
- Manage CRM calendar with control # of messages / uses of CRM channels/ campaign history to keep a healthy level of consumer communication and future planning.

- 비즈니스 팀(CX 팀, 소매 팀, 디지털 팀 등)의 CRM 캠페인 요청(대상, 자산, 중복 제거, 일정)을 수집하고 캠페인 실행을 위한 기술적 요구 사항으로 변환합니다.
- 고객 관리 및 IT 팀과 협력하여 문제 없이 캠페인을 성공적으로 전달합니다.
- CRM 캠페인, 성능, 프로세스, 정책, 구성 및 운영에 대한 문서를 작성하고 유지 관리합니다.
- Salesforce Service Cloud, Marketing Cloud, Query 및 Google Analytics를 사용하여 CRM 캠페인 성과 및 고객 행동 데이터를 수집합니다.
- CRM 캠페인 전/후 고객 정보 및 거래를 처리하기 위해 고객 불만 및 클레임을 지원합니다.
- CRM 운영 기관 및 계정, CRM 도구 및 시스템(Salesforce Service Cloud, Marketing Cloud, Kakao Business(플러스), Google Analytics, Bit.ly)을 관리합니다.
- 소비자 커뮤니케이션 및 향후 계획을 위해 CRM 캘린더를 관리합니다.


2. CRM Planning & Optimization (CRM 계획 및 최적회)
- Plan and deliver communication strategies to existing and identified IQOS Consumer Database members through the different CRM channels.
- Develop and optimize for CRM contents/channel for high engagement by constantly reviewing and analyzing of key CRM KPIs (e.g., Engagement rate & Conversion Rate)
- Collaborate with CRM agencies and internal business teams on CRM segmentation, content enhancement, and target optimization.

- 다양한 CRM 채널을 통해 기존 및 확인된 IQOS 소비자 데이터베이스 회원에게 커뮤니케이션 전략을 계획하고 제공합니다.
-주요 CRM KPI(참여율 및 전환율 등)를 지속적으로 검토하고 분석하여 CRM 콘텐츠/채널을 최적화합니다.
-CRM 분할, 콘텐츠 강화 및 대상 최적화를 위해 CRM 기관 및 내부 비즈니스 팀과 협력합니다.


3. Customer Data & CRM Performance Analysis (고객 데이터 및 CRM 성과 분석)
- Ensure CRM campaign data is updated in the performance report/dashboard to enable related teams visibility of campaign results.
- Drive tracking reports, analyze performances, and translate into actionable business insights and recommendations.
- Track and analyze data capture, data usage, CRM KPIs and deliver reports.

-관련 팀이 캠페인 결과를 볼 수 있도록 성과 보고서/대시보드에 CRM 캠페인 데이터를 업데이트합니다.
-추적 보고서를 작성하고 성과를 분석하여 실행 가능한 비즈니스 인사이트와 권장 사항으로 변환합니다.
-데이터 캡처, 데이터 사용, CRM KPI를 추적하고 보고서를 제공합니다. 



WHO WE’RE LOOKING FOR 

- Bachelor`s degree, preferably in marketing, digital, computer science or IT
- Minimum 2-5 years of proven experience in digital & CRM for B2C business, preferably working in consumer goods/retail (More than 2 years’ experiences in building CRM plans and executing from start to finish, with clear results)
- Deep hands-on knowledge of Salesforce Marketing Cloud and Service Cloud (*Certification on Salesforce technologies is a plus)
- Understanding or experience in using productized Cloud Services and Google Analytics.
- Collaborative and able to communicate comfortably with local/global stakeholders.
- Technical understanding for consumer data platforms and ecosystems would be plus.
- SQL is a plus.
- HTML/CSS skills is a plus.
- Kakao strategy and admin channel management is a plus.
- Business level English is mandatory both verbal & written communication.
- Fluent Korean language.

-마케팅, 디지털, 컴퓨터 과학 또는 IT 분야 학사 학위 선호
-B2C 비즈니스의 디지털 및 CRM 분야에서 최소 2-5년의 경험 (CRM 계획 구축 및 실행 경험 2년 이상)
-Ssalesforce Marketing Cloud 및 Service Cloud에 대한 깊은 실무 지식
-클라우드 서비스 및 Google Analytics 이해와 경험이 있으신 분 
-로컬 및 글로벌 이해관계자와 원활하게 의사소통할 수 있는 협업 능력이 있으신 분 
-유창한 한국어와 비즈니스 수준의 영어를 구사할 수 있으신 분 

우대사항
-Salesforce technologies 관련 자격증 
-고객 데이트 플랫폼 및 생태계에 대한 기술적 이해
-SQL, HTML/CSS 스킬
-카카오 전략 및 관리 경험


복지 및 혜택
- 주 4.5일제 - 매주 금요일 반일 근무
- Flex Benefit Card - 연간 518만원
-단체보험
-경조사지원
-건강검진
-자녀 학자금 지원
-교육 프로그램


자유 양식의 영문 이력서와 함께 홈페이지 지원
-> https://www.pmi.com/careers/job-details?id=83211