[하남/재택병용] 외국계 바이오 기업 

Customer Service Advisor

미국 아이오와주 코랄빌에 본사를 둔 본 기업은 학술 연구, 생명공학, 임상 진단 및 의약품 개발 분야에 서비스를 제공하는 맞춤형 핵산 공급업체입니다. 지난 35년 동안, 우리는 유전체학 실험실에 필요한 최첨단 synthesis, modification, purification, 그리고 quality control 능력을 갖춘 올리고뉴클레오티드 제조 공정을 통해 업계에서 독보적으로 지원해 왔습니다. 2018년 다나허 그룹에 인수되어 생명공학, 진단 및 생명과학 분야 전반의 다른 다나허 사업부와 함께 매일 수십억 명의 삶을 개선하기 위해 최첨단 과학 기술의 혁신적 잠재력을 열어가고 있습니다.

포지션 및 자격요건

Customer Service Advisor
( ○명 )

담당업무

The Customer Service Advisor provides professional customer service to customers with regards to pricing and order inquiries and actively promotes products and supports field sales through various initiatives by phone and email.

-  Fields customer inquiries leading up to and after order placement to provide a positive customer experience.   
- Answers all customer inquiries received by phone, email and chat in a timely and thorough manner.
- Utilizes sales and manufacturing databases for all sales entities to provide informed order and shipment status updates.
- Provides price quotes and/or account information upon request to ensure customers are able to make informed decisions regarding their purchase.
- Reviews orders to screen for most common issues and clarifies any missing/unclear information.
- Provides administrative support for sales team.
- Resolves complaints by determining the cause of the problem, selecting and explaining the best solution to solve the problem and expediting resolution to the customer’s satisfaction.
- Demonstrates behavior consistent with the Integrated DNA Technologies Core Values.
- Be aware of the quality policy and contribute to achieving quality goals by following all related procedures and work instructions.
- Maintains and further develops business partnerships with major customers, and when applicable with strategic problem solving.
- Communicates with sales personnel on customer-related business.
- Educates and provides customers with current product sales information..
- Demonstrates behavior consistent with the Integrated DNA Technologies Core Values.
- Solve problems by interacting with the customer about that occur in using the product.
- Performs other duties as assigned.


자격요건

  • - 생명공학/생명과학 전공자 및 해당 분야 경력자 우대
  • - 영문 Listening & Reading 가능자
  • - Microsoft Office 및 컴퓨터 타이핑 능숙자

근무조건 
근무형태 : 맨파워그룹코리아 소속 파견계약직 1년
근무일시 : 주 5일(월~금) 09:00~18:00
근무지역 : 경기 하남시 조정대로 150 아이테코 (업무 적응 후 Hybrid 근무 적용 - 주4일 재택&주1일 오피스 출근)
복리후생 : 건강검진, 4대보험, 연차, 연차수당, 제휴 호텔 할인, 화상영어 제휴 할인, 생일/명절 선물, 경조 휴가/경조금, 우수사원 시상 등

접수방법
- 접수기간 : 2024년 5월 9일 (목) 14시 ~ 채용시
- 이력서양식 : 국문, 영문 이력서 및 자기소개서 제출 (MS Word - docx, doc 형식)


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 처우협의 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.