아슈리온코리아(유)

Sr. Analyst/Manager of Program Risk Management

아슈리온코리아는 미국에 본사를 두고 전세계 22개국에서 디바이스를 케어하는 솔루션을 제공하는 아슈리온의 한국 자회사로, 글로벌 기반에 성공적인 현지화 전략을 더하여 2003년 한국 내 첫 비즈니스를 시작하였습니다.
아슈리온코리아는 현재 국내 최대 통신사와 협업하여 차별화된 디바이스 케어 솔루션 서비스를 제공하고 있으며, 고객 중심의 다양한 경험 제공을 추구하고 있습니다. 또한 스마트폰 및 스마트기기와 연결되어 더 나은 일상을 경험할 수 있도록, 각 분야의 전문가들이 모여 끊임없이 연구하고 있습니다. www.asurion.co.kr 에서 아슈리온코리아에 대해 더 자세히 알아보시기 바랍니다.

포지션 및 자격요건

Sr. Analyst/Manager of Program Risk Management ( 1명 )

Who is the Sr. Analyst/Manager of Program Risk Management?

Over the last decade, Asurion has built an outstanding track record of growth as the industry leader in wireless handset protection. At the heart of this growth has been Asurion’s leading position in risk and fraud management for the wireless space. 

This strategic role will work cross-functionally, with Customer Care, Client Services, Legal, Underwriting and IT to implement audits of the complete claim cycle, monitor processes and systems, looking for inconsistencies and fraud, balancing customer experience with the correct claim outcomes.

The candidate will be a champion for change, driving new processes where old ones fail, using relationships and data analysis to gain alignment, also have a keen interest in subscriber behavior and a desire to learn more about fraud within the insurance and mobile technology sectors. Based on analysis, the candidate will drive new system design and corresponding processes to flag abnormal behavior, while fast tracking normal.

And will have a strong interest in complex problem solving, ability to challenge assumptions, consider alternative perspectives, perform in high-stress situations, and operate well in a collaborative, multi-cultural, multi-lingual and diverse environment.

The candidate must have a proven record of driving initiatives and managing senior leadership expectations.



As a Sr. Analyst/Manager of Program Risk Management, here’s what you can expect to do:
Develop insights on emerging trends, risks and opportunities in all aspects of the claim process
Implement quality monitoring of all third-party agents and adjusters involved in our claim process, comparing results to predetermined expected ranges and taking corrective measures if any deviation is found.
Build and support robust claims processes and procedures that are insurance compliant and customer friendly, while at the same time combatting fraud and ensuring correct claim outcomes.
Analyze audit results as well as claims data to understand trends and anomalies, allowing those findings to drive actions.
Proactively identify and drive actions and decisions that will improve Asurion performance.
보험금 청구 프로세스의 모든 측면에서 새로운 트렌드, 위험 및 기회에 대한 인사이트를 개발
보험금 청구 프로세스에 관련된 품질 모니터링 결과를 예상 목표와 비교하여 차이를 분석하고, 그에 따른 액션 플랜 수립 및 개선 조치.
보험 규정 안에서 고객의 편의와 클레임 효율을 최우선으로 하여 보험 사기를 방지하고 올바른 보험금 청구 프로세스를 설립.
Audit을 통한 클레임 데이터를 분석하여 클레임의 추세 및 이상 징후를 파악하고 이에 대하여 내부/외부 이해 관계자들과의 협업을 통해 해결.
아슈리온의 지속적 성장을 위해 개선할 수 있는 프로세스를 선제적으로 파악하고 추진.

Drive Asurion best-in-class Risk Mitigation practices
Monitor and understand claims management systems, claims data, and customer behavior detecting abusive trends and implementing mitigative measures.  
Maintain risk management engine, building new rules to flag suspicious behavior for review by a team equipped with quality approved processes and procedures.  
Steer a strategy to get closer to and influence adjudicators to adopt Asurion’s Risk Management Processes.
아슈리온의 Risk mitigation System 관리
새로 발견된 추이 및 이상 징후를 표시하여 Risk Mitigation System을 통해 의심스러운 행동을 표시하는 새로운 규칙을 구축하고 관리.
클레임 심사자들이 아슈리온의 위험 관리 프로세스를 채택하도록 관계 형성을 통해 영향력을 행사하며 그에 대한 전략을 수립.



Here’s what you’ll bring to the team:

Essential Experiences, Skillsets & Personal Competencies

At least 4 years of experience in data analytics, business analytics, fraud detection, finance, insurance, or risk management. 

Ability to analyze data and identify trends to identify process improvements.

Ability to communicate and collaborate with internal and external stakeholders and propose solutions to issues identified.

Experience analyzing data using statistical packages such as SAS, SQL, Python, R, etc.

데이터 분석, 비즈니스 분석, 사기 탐지, 재무, 보험 또는 리스크 관리 분야에서 4년 이상의 경력 

데이터를 분석하고 추세를 파악하여 프로세스 개선점을 식별하는 능력

내부 및 외부 이해 관계자들과의 원활한 커뮤니케이션을 통해 협업하고, 발견된 문제점에 대한 해결책을 제안할 수 있는 능력

SAS, SQL, Python, R 등 통계 패키지를 이용한 데이터 분석 경험


Desirable Personal Competencies and Attributes
Experience in insurance/financial industry to improve processes through fraud strategy/analysis of products.
Experience in establishing application fraud prevention strategies through fraud-rule analysis and investigating them in detail.
Experience working with multicultural team members in a multinational company.
Fluent communication in English, Korean
보험/금융업에서 상품에 대한 Fraud 전략/분석을 통해 프로세스를 개선해 본 경험
Fraud-Rule 분석을 통해 신청 사기 방지 전략을 수립하고, 이를 상세히 조사한 경험
다국적 기업에서 다양한 문화권의 팀원들과 일해본 경험
영어, 한국어의 원활한 커뮤니케이션


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 임원면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.