아슈리온코리아

Product Planning Manager 채용

아슈리온코리아는 미국에 본사를 두고 전세계 22개국에서 디바이스를 케어하는 솔루션을 제공하는 아슈리온의 한국 자회사로, 글로벌 기반에 성공적인 현지화 전략을 더하여 2003년 한국 내 첫 비즈니스를 시작하였습니다.
아슈리온코리아는 현재 국내 최대 통신사와 협업하여 차별화된 디바이스 케어 솔루션 서비스를 제공하고 있으며, 고객 중심의 다양한 경험 제공을 추구하고 있습니다. 또한 스마트폰 및 스마트기기와 연결되어 더 나은 일상을 경험할 수 있도록, 각 분야의 전문가들이 모여 끊임없이 연구하고 있습니다. www.asurion.co.kr 에서 아슈리온코리아에 대해 더 자세히 알아보시기 바랍니다.

모집분야 및 자격요건

Product Planning Manager 
(상품 전략 및 기획 업무)

담당업무

Asurion의 Product Planning Manager는 클라이언트 및 고객들에게 탁월한 서비스와 솔루션들을 제공하여 회사의 전략적 성공을 이끌 책임이 있습니다. 클라이언트의 요구를 충족하고 그들의 기대를 뛰어넘는 전략을 개발하고 실행하기 위해 다양한 부서와 협력합니다. 이를 위해 고객관계 관리에 대한 풍부한 경험과 IT 또는 보험 산업에 대한 깊은 이해를 토대로 고객 만족과 수익 성장을 주도한 성과를 가지고 있는 분을 선호합니다.


As the Product Planning Manager at Asurion, you will be responsible for driving the company`s success by delivering exceptional service and solutions to our clients. You will collaborate with cross-functional teams to develop and execute strategies that meet client needs and exceed their expectations. The ideal candidate will have a strong background in client relationship management, a deep understanding of the technology or insurance industry, and a proven track record of driving client satisfaction and revenue growth.


- 클라이언트에게 탁월한 서비스와 상품 솔루션을 제공합니다.

- 클라이언트의 요구를 충족하고 그들의 기대를 뛰어넘는 전략을 개발하고 실행하여, 클라이언트의 만족과 수익 성장을 주도합니다.

- 주요 클라이언트와 긴밀한 관계를 구축하고 유지하여, 주요 커뮤니케이션 대상 및 신뢰받는 고문으로서 역할을 합니다.

- 영업, 마케팅, 프로덕트, 운영을 포함한 다양한 부서와 협력하여 클라이언트별 전략과 이니셔티브를 개발하고 실행합니다.

- 클라이언트와 정기적인 비즈니스 리뷰를 실시하여 그들의 목표, 도전 과제 및 기회를 이해하고 개선 및 성장 영역을 식별합니다.

- Asurion 솔루션의 가치와 영향을 보여주는 클라이언트 프레젠테이션, 제안서 및 보고서를 개발하고 전달합니다.

- 클라이언트 성과 지표를 모니터링하고 분석하여 지속적인 개선을 주도하고, 클라이언트 결과를 최적화하기 위한 경향성과 인사이트를 식별합니다.

- 산업 동향, 시장 역학 및 경쟁 환경에 대한 최신 정보를 구축하여 클라이언트에 대한 잠재적 위험과 기회를 파악합니다.

- 계약 협상 및 갱신을 지원하여 Asurion과 클라이언트에게 유리한 조건을 보장합니다.

- 클라이언트 솔루션의 원활한 구현과 전달을 보장하기 위해 내부 팀과 협력하고, 문제 및 긴급 상황을 적시에 해결합니다.


- Ensure the delivery of exceptional service and solutions to our clients. 

- Develop and execute strategies to meet client needs and exceed their expectations, driving client satisfaction and revenue growth. 

- Build and maintain strong relationships with key clients, serving as their primary point of contact and trusted advisor. 

- Collaborate with cross-functional teams, including sales, marketing, product, and operations, to develop and execute client-specific strategies and initiatives. 

- Conduct regular business reviews with clients to understand their goals, challenges, and opportunities, and identify areas for improvement and growth. 

- Develop and deliver client presentations, proposals, and reports, showcasing the value and impact of Asurion`s solutions. 

- Monitor and analyze client performance metrics, identifying trends and insights to drive continuous improvement and optimize client outcomes. 

- Stay updated with industry trends, market dynamics, and competitive landscape to identify potential risks and opportunities for our clients. 

- Support contract negotiations and renewals, ensuring favorable terms and conditions for Asurion and our clients.

- Collaborate with internal teams to ensure seamless implementation and delivery of client solutions, resolving any issues or escalations in a timely manner.



자격요건

- 경영학, 마케팅 또는 관련 전공 학사 학위 이상 소지자, MBA 를 선호합니다.

- 유관 경력 및 고객 관계를 성공적으로 관리하고 고객 만족과 수익 성장을 주도한 경험이 필요합니다.

- 기술, 통신 또는 보험 산업에 대한 깊은 이해와 최신 트렌드 및 시장 역학에 대한 지식이 필요합니다.

- 탁월한 리더십 및 팀 관리 능력, 그리고 목표 달성을 위해 cross functional team에 동기와 영감을 주며 영향력을 전달할 수 있어야 합니다.

- 뛰어난 커뮤니케이션 및 프레젠테이션 기술로 주요 이해 관계자를 효과적으로 참여시키고 영향을 줄 수 있어야 합니다. 

- 복잡한 클라이언트 문제를 식별하고 해결할 수 있는 강한 분석 및 전략적 사고 능력이 요구됩니다.

- 협상 및 계약 관리 기술을 토대로 win-win 결과를 달성할 수 있어야 합니다.

- 빠르게 변화하는 환경에 익숙하며, 여러 우선 순위를 동시에 관리할 수 있는 능력이 필요합니다.


- Bachelor`s degree in Business Administration, Marketing, or a related field. MBA preferred. 

- Proven experience in a similar role, with a track record of successfully managing client relationships and driving client satisfaction and revenue growth. 

- Strong understanding of the technology, telecommunications, or insurance industry, with knowledge of emerging trends and market dynamics. 

- Excellent leadership and team management skills, with the ability to motivate and inspire and influence cross functional teams to achieve targets. 

- Exceptional communication and presentation skills, with the ability to effectively engage and influence key stakeholders. 

- Strong analytical and strategic thinking abilities, with the capacity to identify and solve complex client challenges. 

- Demonstrated negotiation and contract management skills, with a focus on achieving win-win outcomes. 

- Ability to work in a fast-paced, dynamic environment and manage multiple priorities simultaneously.


전형절차

- 서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 최종합격

- 면접일정은 추후 통보됩니다.

- 영문이력서를 제출해주시기 바랍니다.


유의사항

- 허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.