LOUIS VUITTON(루이비통) 본사
Export & Rebalancing Manager(상품/재고/납품관리) 채용

루이비통은 164년 역사를 가진 LVMH 브랜드로 가방, 의류, 주얼리, 선글라스, 시계 등을
제작 판매하는 프랑스의 명품 패션 브랜드 입니다.

1. 모집부문

업 무 내 용자 격 요 건

Supply Chain operation
(Store opening and closing)
- Open the categories to meet the store offer.   


- System review and testing for initial sales and store operation. 
 

- Initial stock allocation to review new store or closing stores. 
 

- Initial delivery volume management for goods and non-goods
with Hong Kong Supply Chain team.
 

- Review the sales target for the opening store and support
stock to boost up for opening sales. 


Merchandising and Non-Merchandising
(products and packaging) 
- Monitoring for overstock return from store to warehouse 

and exportation
 

- Stock allocation: rebalancing a stock in store to store and
e-commerce to store based on sales and store requirement.
 

- Monitoring & maintaining stock transaction rate from
store to store and exporting lead time.
 

- Leading a destruction and managing the process.
 

- Staff sales: stock selection in compliance with
zone guideline, prepare a venue and layout, stock labeling,
arrange destruction after staff sales.
 

- Quality report for available stocks returned from local
store to warehouse and share to stakeholders regularly.
 

- Update SOP of staff sales, destruction, and stock adjustment 
 

- Packaging management at Stores: KPI,
Quarterly counting-reports with inventory management


Multi-functional Communications
- Regular meeting with 3PL, commercial functions including stores. 


- Task-forced meetings with Hong Kong, Korea staffs.


Projects
- Contract management for related vendors 


- Supply Chain projects initiated by HQ/Region/Country level
related to system implementation, process improvement
and SOP developments

- +8 years of Supply Chain & Logistics
working experience


- BA degree or above


- Advanced level of English
(Speaking & Writing)


- Good knowledge or experience in SAP


- Expertise in PPT, Excel


- Fast adaptation for Diverse & Inclusion


- Good communicator


- Strong time-manager

2. 근무조건

근 무 장 소 - 루이비통 코리아 을지로 본사
급 여 조 건 - 회사 내규에 따름 (경력별 협의)
근 무 형 태 - 1년 파견 계약직 (육아휴직 대체)
복 리 후 생 - 4대 보험, 회사 규정에 따른 복리후생 제공 등

3. 지원방법

  • 제 출 서 류 : 루이비통 코리아 입사지원서 [다운로드] 접수 또는 채용사이트 내 이력서
  • 제 출 방 법 : 루이비통 코리아 입사지원서 작성 후, 파일을 첨부하여
    제 출 방 법 : recruit@humanest.co.kr이메일 발송 제출 또는 온라인 입사 지원

4. 전형절차

  • 서류접수 → 1차 면접 → 2차 면접 → 임원 면접 → 최종합격

5. 지원문의