TUMI Marketing Communication Specialist 채용 

쌤소나이트 코리아는 1910년 당시 28세의 미국인 제스 슈와이더(Jesse Shwayder)에 의해 "슈와이더 트렁크 생산회사"라는 이름으로 창설되어 108년이 넘는 역사를 가진 가방전문 회사입니다. 오늘날 쌤소나이트는 세계 각국에 지사를 두고 세계 가방시장의 30퍼센트를 차지하는 세계 최고의 가방전문회사로 성장하고 있습니다. "쌤소나이트"라는 이름은 처음 "삼손"에서 유래되었습니다.처음에는 성경에 나오는 장사, 삼손을 그대로 인용하여 "삼손"이라고 했다가 후에 "쌤소나이트"로 바꾼것입니다. 이 이름은 초창기부터 쌤소나이트 가방의 가장 큰 특징인 브랜드가 의미하듯이 견고성을 상징하는 것입니다.

쌤소나이트 코리아의 또 다른 대표 브랜드로 퍼포먼스 럭셔리 브랜드, 투미(TUMI)가 있습니다.

1975년 탄생한 투미의 이름은 창업자가 남미에서 평화 유지군으로 근무를 할 때 우연히 알게 된, 페루 잉카 문명 성상(聖像)의 이름에서 따왔는데, ‘성공과 행운’을 의미합니다. 우수한 디자인과 탁월한 기능성 그리고 내구성을 가진 가방을 통해,기존 여행을 혁신적으로 변화시키겠다는 것이 당시의 설립 이념이었습니다. 투미(TUMI)는 일상을 더욱 완벽하고 아름답게 하는 독창적인 트래블, 비즈니스 및 라이프 스타일 컬렉션을 선보이고 있습니다. 약 75개국 이상, 2,000여 개 이상의 스토어에서 혁신적인 디자인의 투미 제품이 판매되고 있습니다. 

모집분야 및 자격요건

TUMI CRM & Marketing specialist
( ○명 )

Job Description
1. Marcomm Strategy Planning and Execution
- Support marcomm manager in creating the localization of global marketing, market objectives and priorities into the seasonal MarComm calendar/plan for all consumer touchpoints.
- Drive key deliverables that create distinction and enhance the brand’s reputation in partnership with the cross-functional teams.
- Create unique experiences and build new storytelling contents that help TUMI reach new consumers, expanding brand awareness. 
- Leverage expertise to influence strategic messaging, positioning, brand building and issues management of TUMI.

2. CRM   
- In charge of CRM marketing including closely cooperate with cross-functional teams and CRM agency 
- Develop various plans to recruit new members and to retain current members continuously 
- Review and refine TUMI Exclusive Club membership benefits based on the feedback of customers
- Create various campaigns to increase member’s lifetime value and comprehend customer’s profiles,
insights and their unmet needs  
- Manage customer’s data and create/share regular reports (weekly, monthly, quarterly and yearly) for 
        TUMI team and each store to supports POS level sales. 

3. Trade Marketing 
- Create promo plans and deliver materials on time to the stores to maximize all brand plans & development.
- Activate local ideas when appropriate to drive more consumer facing.
- Ensure correct use and positioning of in-store communication tools and work closely with VM team to define the trade marketing strategy execution.

4. Internal Communications
- Ensure that the team provides actionable recommendations and calls for action based on Marcomm. plans. 
- Oversee that gathered insights are translated into engaging, actionable and easy to digest insights presentations. 


Requirement 

1. Bachelor degree or above

2. Over 4 years of professional experience in multi-national business environment 

3. Knowledgeable in Marketing / Product Development

4. Proficient in MS Office (Word, Excel, and PowerPoint)

5. Fluent in English both verbally and written


Preferred 

1. High-end luxury or Premium brand experience in retail industry

2. Excellent Communication with stakeholders and presentation skills


* 접수 방식 : 이메일 지원 (recruit.kr@samsonite.com)

  서류 합격자에 한해 연락드리는 점, 양해 부탁드립니다.

* 이력서 양식 : 자유 이력서 (MS Office Word File)



Samsonite/TUMI is an equal opportunity employer and welcomes applications from all qualified candidates without consideration of age, race, religion, gender, sexual orientation, disability, marital status or family situation. We actively cultivate a diverse workforce and promote inclusion in our workplaces. We hire based on merit and believe in selecting the best candidate for the job. People from all backgrounds, including those with special needs, are encouraged to apply.

All information provided by candidates will be used solely for recruitment purposes. Unsuccessful applications will be destroyed upon completion of the recruitment process.


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.


복리후생