[한국IBM] Financial Contract Analyst

한국아이비엠㈜는 1967년에 설립된 회사로 자본금 253억 5,074만원, 매출액 6,073억 779만원, 사원수 787명 규모의 중견기업입니다. 서울 영등포구 국제금융로 10 Three IFC에 위치하고 있으며, 솔루션, 컨설팅서비스사업을 하고 있습니다.

포지션 및 자격요건

Financial Contract Anlyst
( ○명 )

Introduction :

At IBM, work is more than a job - it`s a calling: To build. To design. To code. To consult. To think along with clients and sell. To make markets. To invent. To collaborate. Not just to do something better, but to attempt things you`ve never thought possible. Are you ready to lead in this new era of technology and solve some of the world`s most challenging problems? If so, lets talk.

Your Role and Responsibilities :

The primary mission required in this role is to manage the process from contract registration to invoice issuance and the financial affairs of service contracts. Mainly communicate with salespeople, business partners, external customers and service delivery teams, and based on that, work with relevant departments, such as finance and accounting teams. Must be aware of the defined processes and execute them with faith and integrity.


Key tasks and responsibilities include: 

Execute accounting entry such as revenue/cost accrual or deferral etc. during month closing 

Analyze financial status of projects

Validate signing and backlog per project and report regulary

PO & Vendor invoice follow up

Register a contract into an internal system

Processing orders to internal systems

Check manufacturing schedule for ordered products

Schedule related to shipment

Issue invoice based on the contractual T&C (Terms and Conditions)

Engage into KAIZEN activity (if any related project(system enhancement) is required)

Resolve the problems and answer questions related to the work listed above


Financial Contract Analyst 로서 주요 미션은 서비스 계약 관련한 계약서의 내용을 이해하고 해당되는 매출/원가 등의 회계 정보가 장부 상에 기록되는 전체적인 과정을 관리하는 것입니다.  주로 영업 사원 및 프로젝트 팀을 상대로 의사 소통을 하고 이를 바탕으로 관련 부서인 재무/회계팀 등과 함께 업무를 진행합니다.  IBM 프로세스 및 업무를 숙지하여 반드시 Business Ethics & Integrity 기반으로 수행해야 합니다. 


[Main R&R]

매출/원가 관련 회계 처리

프로젝트별 재무/회계 정보 분석

계약별 수주 금액 및 잔고 확인 및 관련 업무 지원

하청업체 계약서/계산서 확인 및 관련 업무 지원

업무 자동화 및 표준화 등 업무 개선 활동 참여

이슈 대응 및 해결 


[Required Professional and Technical Expertise]

Finance and Accounting Knowledge 

Skill to analyze finance related issues and resolve it within scheduled timeline

Experiences in Finance and Accounting

Experiences in Contract Management and Invoicing

Excellent communication / interpersonal and collaboration skills

High level of accuracy with good attention to details

Ability to take ownership and responsibility

Independent worker, also able to work well in a team

Dedicated worker to achieve the required timeline

Good organizing, Problem solving attitude and investigative nature


[필수 요건]

재무 및 회계 관련 지식

재무 관련 문제 분석, 정해진 기간 내 해결 능력 

의사 소통 및 협업 능력

업무 정확성

자기 주도적인 업무 수행 능력 및 책임감


[Preferred Professional and Technical Expertise]

Professional verbal and written communication skills in Korean and English


[선호 요건]

영어 의사 소통 능력

재무 및 회계 관련 경험


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 임원면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.