[ZEISS Korea] PCS / Service Support Associate 채용

저희 회사, 칼 자이스㈜ Korea는 150년 역사의 독일 Carl Zeiss 그룹의 한국 현지법인으로서 지난 1986년에 설립되어 오늘에 이르고 있습니다. Carl Zeiss(株)는 1846년 독일 예나(Jena)에서 첫발을 내딛은 이후로 세계 광학 역사를 선도해온 것을 자랑으로 생각하고 있습니다. Carl Zeiss의 생산품은 수 백 종에 이르나, 크게 분류하여 5개의 기업群으로 나누면 I.M.T, MED, MICRO, SMT部로 나눌 수 있으며 I.M.T는 산업현장에서 쓰이는 3차원 측정기를, MED는 의료 장비, MICRO는 광학 현미경, SMT는 전자 현미경을 취급하는 부서를 말합니다. Carl Zeiss는 기존의 생산품과 세계적 수준의 기술에 만족하지 않고 고객 만족을 위한 기술 개발에 지금도 最善을 다하고 있습니다.

포지션 및 자격요건

Service Support Associate
( 1명 )

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Job Summary

Minimize service delivery issues for major customers (Samsung Electronics, SK Hynix, etc.) by actively interacting with engineers.

Participate in the entire delivery process (SCM) for not only services but also products through periodic monitoring to increase understanding and make improvements 


Role & Responsibilities

Create PO and process billing vis SAP

Manage orders via SAP

Create proper materials for Service operation

Create regular report for products in charge

ㆍWork as a CIA (Customer Interaction Administrator)


Qualifications

Applicants who have graduated or are expected to graduate from a 4-year university

A person with excellent communication skills

Excellent in MS Office (Excel, Word)

Experience in CRM preferred.

Those who can speak English at a professional or business level


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.