㈜리앤파트너

[외국계 금융사]

Receptionist & Administration Assistant

㈜리앤파트너는 2006년에 설립된 회사로 자본금 1억 100만원, 매출액 4억 4,755만원, 사원수 20명 규모의 중소기업입니다. 서울 서초구 방배로 126 (방배동, 석하빌딩)에 위치하고 있으며, 헤드헌팅 서비스/인력공급및 고용알선/에이치알(HR)컨설팅사업을 하고 있습니다.

포지션 및 자격요건

리셉션
( 1명 )

담당업무

해당포지션은 영어능력을 가장 우선순위로 보시는 포지션

총무팀 소속의 Receptionist 계약직 채용이나 추후 정규직 전환을 고려하고 채용하는 포지션

타이틀은 리셉셔니스트이나 B to B 라서 일반 회사의 리셉셔니스트처럼 외부인 응대를 하는 경우는 많지 않고, 오히려 총무업무가 주입니다

(
상세한 업무 스케줄과 내용은 유선으로 별도안내드릴예정입니다)


 
Role Overview:
This position is a receptionist/administrator role at and allows you to experience various tasks. The main job is to support all department and team members closely as a receptionist and to maintain the working environment such as physical security, newcomers help, and arrangement of common areas 
(meeting rooms & canteen, etc.) to improve the work efficiency.
 
Key Relationships (Internal & External):

  • Korea employees
  • Secretaries & Colleagues (International)
  • External ? Appropriate contacts at client companies
  • Suppliers
  • Tennant Services

 
Key Duties and Responsibilities:
 To provide secretarial support to Management team as directed by the OMA Manager. Support includes but is not limited to the following:

  • Typing of documents
  • Organizing Meetings
  • Expenses
  • General administration duties, i.e. photocopying, filing, faxing
  • Executive Assistant to Head of Operations

 
Travel management

  • Contact person with Global Travel agency (CTM)
  • Flights and accommodation for business trips
  • Accommodation and transportation for visitors

 
 General Administration

  • Internal forms and lists maintained when advised
  • Documents in/out log
  • Organize couriers upon request
  • Maintain supplies for OA, Canteen.

 
Ensure Reception desk, Conference Rooms, Kitchen and Utilities area are presentable i.e. clean and tidy, at all times.

  • After each meeting clear boardrooms & meeting rooms
  • Newspaper to be placed every morning at the Reception area.

 
Security management: Activate office security keys for new employees and deactivate office security keys for staff leaving.

  • Monitoring physical and environmental security
  • Ad-hoc projects upon request





스킬

ㆍ비즈니스영어, 리셉션, 비서


핵심역량

성실성, 꼼꼼함, 계획성


자격요건

ㆍ학력 : 초대졸이상

ㆍ경력 : 경력2년↑


우대사항

ㆍ컴퓨터활용능력 우수자

ㆍ문서작성 우수자

ㆍ영어가능자

Requirements:

   ·      + 2 years Reception experience in a corporate environment

  • Intermediate Word, PowerPoint, Excel and Outlook experience
  • Ability to work as a member of a team;
  • Strong customer service focus;
  • Strongly performance oriented with a proactive orientation;
  •  An effective communicator, including the oral and written perspective;
  • Willingness to act as a professional ambassador
  •    Ability to attend work regularly and punctually.


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 임원면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.