1. 의뢰고객사 - [국내 최대 IT 기업] 국내 No.1 대기업 싱가폴법인

2. 채용포지션 - 물류 사업개발 영업 (과장~차장급)


Singaporean 싱가포르인 만 진행 검토됩니다. 

싱가폴 근무경력 최소 3년 이상 필수!!

3. 직무 및 자격요건


- 물류 대외사업 신규 물류 영업 및 사업개발 
- 기존 거래선 관리, 리텐션 및 사업확장  ( 포워딩 / 창고 & 배송 / 프로젝트 물류 등 ) 
- 글로벌&로컬 RFP / RFQ 입찰 참여 ( 제안서 및 견적 )   
- 영업 / 운영 조직 관리  
- 거래선 손익 및 정산 관리   
- 신규 사업 SOP 작성 및 Implementation 
- 고객사 및 실행사 계약 관리 
- SCM , Logistics , 물류 영업 / 사업개발 등 유관경력 8년 이상
- 대형 거래선 수주 등 신규 사업 개발 능력 보유자
- 4년제 학사 이상 및 유관학과 전공자
- 아시아 , 동남아시아 , 서남아시아 등 해외법인 , 해외 근무 유경험자( 싱가폴 근무경력 3년 이상 필수! )
- MS Office(Word/Excel/Power Point) 능숙자
- 영어 소통 가능자 (중상급 이상)
- 해외출장에 결격 사유가 없는 자
- 싱가폴 Local 인력 채용건으로 Singaporean 싱가포르 국적 필수(한국 등 다른국가 국적자는 자격이 안됌)


우대사항
- 다국적 포워딩사 / 선사 등 글로벌 물류회사 有 경험자
- 대형 물류사 물류 영업/운영 조직 관리 경험자 
- 싱가폴 근무자 혹은 거주자

Job Description:

- Business Development Manager is highly Responsible for gaining new accounts by developing sales, strategies and solution to achieve sales plans based on tech-enable value added services that covers all area of logistics, including freight forwarding & warehousing/local distribution.
- Meet and exceed allocated sales targets by engaging with customers through different channels, determining the specific needs of the prospect, promoting company`s freight forwarding service and digital platform to develop and acquire new business opportunities.
- Handle all customers` enquiries related to on-boarding and sales operation process as well as managing customer relationship to deliver high level of customer satisfaction

Role & Responsibility:

Driving sales
- Offer shipping solutions and promote digital platform value proposition to customers based on their needs and capabilities.
- Generate new contract logistics revenue by sourcing for targeted customers that requires warehousing & distribution services. 
- Plan and conduct presentations & live system demo to the customers to differentiate the solution from other market players.
- Handle customer quotation request; negotiate prices and terms with customers 
- Follow up with customers to convert quote enquiry to actual shipment booking
- Establish target accounts for key regional opportunities and ensure that these will be on boarded accordingly
- Identify sales leads to develop new business opportunity.
- Up-selling and cross-selling existing customers to generate more sales

Customer on-boarding process
- Act as customer on-boarding contact window to introduce and educate company digital platform and services to new customers
- Support customer end-to-end implementation including resolving customer technical problems or enquiries.
- Lead the collaboration among internal departments to ensure that each piece of the on-boarding journey of customer is smooth.

Account management
- Own and manage customer relationships from the point of sale through successful implementation.
- Engaging with customers and creating a positive relationship with them

 

4. 전형방법

- 서류전형→ 면접전형(실무/임원)→ 최종합격자 발표

 

5. 채용 및 근무여건

- 근 무 지 : 싱가포르

- 채용형태 : 정규직

- 직급 / 연봉 : 면접시 협의

 

◈ 제출서류

- 이력서:자기소개서(사진첨부, 연락처, 희망연봉 기재)

- MS word로 작성 요망

 

아래 연락처로 검토가능한 이력서를 보내주시면, review 후 연락드리겠습니다.
좋은 기회 되시길 바랍니다.

문의사항 연락처정보
* 헤드헌팅 HR컨설팅㈜ 글로벌본부 Edward Ahn / Executive Director
* 메일주소 : edward@hrcon.co.kr
HR컨설팅㈜는 헤드헌팅 전문업체로 현재 40여명의 헤드헌터가 전문분야별로 나누어져 헤드헌팅 업무를 진행하고 있습니다. HR 컨설팅㈜는 구직을 의뢰한 분의 신원은 철저히 보안을 유지하고 있으며 구직을 의뢰한 분에게는 일체의 사례를 받지 않고 있습니다.

*항상 최고의 파트너로 함께합니다.*