의료기기사업부

Assistant Field Service Engineer 

ZEISS는 1846년 창립자 칼 자이스(Carl Zeiss)가 독일 예나에 문을 연 정밀 기계 및 광학 공방에서 시작해 오늘날 광학 및 광전자 분야를 선도하는 글로벌 기업이자 가장 상징적인 독일 브랜드 중 하나인 ZEISS 로 성장했습니다. 현재 전세계 약 34,000 명의 임직원이 근무하고 있는 ZEISS Group은 광학 및 광전자 공학 분야의 세계적인 선도 기업으로서 175년 동안 기술발전에 기여해 왔습니다. 

1986년 설립 이래, ZEISS 코리아는 독일의 첨단 광학 기술을 한국 시장에 제공하고 있습니다.   한국 개인 소비자들을 위한 안경, 의료기기뿐만 아니라 반도체, 현미경, 품질 솔루션 등 다양한 제품을 기반으로 한국 기업과 협력하고 있습니다. 한국에서 ZEISS는 300 이상의 우수한 직원들과 함께 꾸준히 성장하며 기업의 사회적 책임 활동에 노력을 기울이고 있습니다.

ZEISS 코리아 의료기기 사업부는 안전한 시력 교정을 위한 스마일 수술, 백내장 및 노안 치료를 위한 인공수정체, 다양한 안질환을 조기 진단 할 수 있는 의료 장비를 공급하고 있으며, 이외 독보적인 수술용 현미경 기술로 뇌종양 수술, 뇌혈관 수술 등 기존에 불가능 했던 수술들을 가능케 하여 환자의 삶의 질을 향상시키는 데에 크게 기여하고 있습니다. 

Job Descriptio
  • Perform installations, preventive maintenance (PM), servicing, and application support for Zeiss devices at customer sites and in the Technical Service Room.
  • Provide remote services, including Zeiss Smart Service and phone support, to customers.
  • Manage calibration dates of service tools and truck stock.
  • Ensure that all service activities adhere to service manuals and HQ standard operating procedures (SOP).
  • Record all service activities on service reports.
  • Responsible for checking systems and devices to meet technical inspection standards.
  • Conduct inspections and maintenance of devices following company manuals and procedures.
  • Maintain and review inspection documents received.
  • Communicate with HQ regarding service, inspection, and device issues.
  • Demonstrate a strong sense of ownership and collaborate with engineering and escalation teams to resolve customer issues and requests.
  • Provide quality reports to HQ.
  • Report results and feedback to project teams.
  • Report issues and service topics to the manager.
Qualifications:
  • University degree and/or equivalent certifications and experience in Engineering or a related field.
  • Business-level English communication skills
  • Professional appearance and ability to foster company success through courteous interactions with customers.
  • Excellent communication and customer service skills.
  • Ability to work independently and as part of a team.
  • Attention to detail and strong problem-solving abilities
  • Prefer major - Engineering, Machinery etc.


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차 임원면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.