[풍력개발] Office Manager / General Affairs/ HR (경영지원, 총무, 인사)

더블유피디코리아는 2018년에 설립된 회사로 자본금 1억원 사원수 9명 규모의 외국계(외국 투자기업)입니다. 서울특별시 강남구 봉은사로 215(논현동, 케이티에스빌딩), 13층에 위치하고 있으며, 재생에너지 사업개발을 하고 있습니다.

포지션 및 자격요건

Office Manager
( ○명 )

담당업무

The Office Manager will be responsible for the day-to-day operation of the company- paperwork flow, staffing, and basic accounting. Interact as liaison with HQ, local governmental agencies, tax/accounting agent, and community representatives. Continually analyze and work on all processes, develop and implement individual and organizational performance improvement initiatives.

Job Responsibilities

·       회계 경리, 일반 사무, 전화 응대, 관공서 업무, 기타

·       사내 구매 건에 대한 예산 검토 수립

·       서버/네트워크 장비 서비스/용역/개발 건에 대한 구매

·       임대 / 내부 시설물 관리

·       급여관리 / 4대보험 / 법인카드 비용 마감

·       지로 수납 정리 / 전자세금계산서 확인 정리

·       비품 구매 / 관리 / 우편물 수발 / 사무실 유지관리

·       마케팅 업무 지원(필요시)

·       파일, 서신, 절차 기타 자료의 유지 관리 감독

·       임직원 관련 서류 유지 / 관리

·       사무실 보수 일정 관리 진행

·       영문 이메일 작성, 문서 편집

·       계약서 기밀 서류 관리

·       근로기준법에 의거한 사내 인사 규정 이해 적용

·       신규 특수목적법인 설립 지원 유지 관리



·       Accounting, Invoice control, general affairs, document preparation, telephone correspondence, government office work, etc.

·       Review and establish budget for in-house purchases

·       Internal facility management

·       Keep track of salary / pension / insurances / corporate expenses

·       Purchasing / managing Equipment / Mail / Office Maintenance

·       Create simple emails and edit documents

·       Organize and oversee maintenance of files, correspondence, policies and procedures and other materials in accordance with document retention policy

·       Maintain accurate records for all Accounts Receivable (including collections) and payroll; process items for corporate accounting functions

·       Ensure operation of all office equipment by scheduling preventive maintenance and coordinating any repairs

·       Ensure treating confidential document well such as contract and personal information

·       Understand and implement the HR relevant policies according to the Korean Labor Standards Act

·       Support establishment of new SPVs as necessary and maintain the SPVs operation


Qualifications

·       You are fluent in English and Korean

·       Preferably completed your studies of business administration or similar. Successfully you have already gained professional experience and you are familiar with the Korean regulatory framework.

·       You are an assertive character, open-minded and have proofed to react flexible to different challenges.

·       Your ability to work independently does not contradict team spirit.

·       You have a self-confident appearance, a convincing way to deal with people and strong inter-cultural communication skills round off your profile.

·        You are familiar with MS office products.


스킬

ㆍMicrosoft Office, 비즈니스영어


자격요건

ㆍ학력 : 초대졸이상

ㆍ경력 : 경력



전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접(대면 예정) > 2차면접(대면 또는 화상 예정) > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.