담당업무
Job Duties : Normal Procedure Of Airfreight Import including the following specifics (아래 내용을 포함한 일반적인 항공수입 업무 진행) - Send arrival notice and arrange the import customs clearance & delivery (수입화물 입항 안내, 수입 통관 및 운송 진행) - Transmit import relevant data to Customs before the arrival of cargo (화물 입항 전 수입 창고 배정 확인 및 전송) - Invoicing to overseas agent or customers (해외 지점 또는 고객사 청구서 발행) - Properly managing the irregularity to the customers & the related parties in time (예외 상황 발생 시, 고객사 및 관련사에 적절한 대응) - Prepare preliminary claim letters to the airlines (항공사 PRE-CLAIM 접수) - Maintain files in airway bill and documentary for AEO regulation (AEO 규정에 따른 AWB 및 서류 관리)
[Note] : This Job Description is not intended to be all-inclusive. Employee may perform other related duties as negotiated to meet the on-going needs of the organization.
자격요건
- At least 1-3 year’s experience in forwarding company (최소 1-3년의 수입 오퍼레이션 업무 경험) - To be able to write, read and speak in English (영어 소통 가능) - To have a good communication skills (원활한 커뮤니케이션 능력을 보유한 자) - Possibly work at weekend/holiday duty (월 1회 주말 또는 공휴일 당직 근무 가능한 자) - Proactively comprehensive understanding at the System (업무 프로그램에 대한 종합적 이해가 가능한 자)
|