맨쉬컨설팅㈜ 외국계 HR SPECIALIST 모집 Position: HR SPECIALIST (PAYROLL, COMPENSATION & BENEFITS) KEY RESPONSIBILITIES 1. Payroll · Salary for permanent staff · Incentives for Sales Consultants · Withholding tax reporting preparation · Superannuation payment · 노동력조사 고용노동부 제출 · Year-end tax adjustment · Prepare audit reports regarding Payroll · 재직자 퇴직연금 중도인출 관련 업무 (ad hoc) · 급여정산업체 월별 수수료 지급 관리 *** Payroll 업무는 급여정산업체 및 회계법인과 협업*
2. Compensation · Arrange performance evaluation (twice a year) · Manage performance evaluation reports for office, factory, stores · Manage awards nomination and follow up with Asia HQ office · Prepare salary adjustment and bonus scheme report · Prepare compensation package letters · Assist in distributing compensation package letters · Update salary information on HR system
3. Benefits · Manage employee benefit policy & staff list 관리 (통신비, 사내판매 등) · Manage employees` medical check up program · 명절선물 준비 · 상조용품 재고/발주 관리 · Congratulatory and Condolences follow up (부고공지, 화한, 용품접수, 경조금 지급 등) · 기타 임직원 복지 관련 운영 follow up
QUALIFICATIONS · 4년제 대학교 졸업자 이상 · 유관업무 경력 2년 이상 · 성실한 자, 꼼꼼한 자 · 영어가능자 우대
OTHER INFORMATION 고용형태: 정규직, 3개월 수습기간 적용 부서: 인사부 Report to HR & Admin Manager |