1. 의뢰고객사 - [국내 최대 IT 기업] 국내 No.1 대기업 네덜란드법인
2. 채용포지션 - vendor 계약 관리 (사원급)
- 네덜란드 현지 체류자 및 재직자만 진행 검토됩니다!!!
3. 직무 및 자격요건
직무:
- 권역 산하 거점 vendor 계약 관리
- 입찰 관리
- 경쟁입찰 연간계획수립, 이행
- 경쟁입찰 이행결과 및 선정근거등록 모니터링
- 경쟁입찰 실시율 측정
- 보수교육 실시
자격요건:
- 물류사 vendor 계약 , 입찰 , 계약 Process 에 대한 이해 보유자
- 입찰관리 ( 입찰계획수립 , RFP / RFQ 발송 , PT / 실사 , 평가 , 선정완료 등 ) 경험자 or 물류 계약관리 경험자
- SCM , 물류 , 구매 등 해당경력 1~4년 경력자
- MS Office 능숙자
- Top MBA or 4년제 학사 이상 유관학과 전공자
- 영어 소통 가능자 (중상급 이상)
- 해외출장에 결격 사유가 없는 자.
- 네덜란드 현지 체류자 및 재직자
우대사항:
- 물류 입찰계획 수립, 경쟁입찰 과정을 통한 로컬 실행사 선정업무 경험자
- Supply Chain Management 이해 보유자
- SAP(ERP) 사용 유경험자
- CPIM , CPL 등 유관 자격증 소지자
- 다국적 포워딩사 / 선사 등 글로벌 물류회사 有 경험자
- 동유럽 , 서유럽 , 유럽 등 해외법인 , 해외 근무 유경험자
- 영어 능통자 우대
Vendor Contract Management Specialist:
- Execute and coordinate Logistics tender and contract process and enable decision making in order to achieve the optimum balance between service and pricing.
- Tender management for European organization involves RFQ’s for 16 countries in Europe with a focus on Warehousing & Transportation varying in value per tender.
- A Bachelor/Master degree in Logistics / SCM /Business administration (preferred);
- 1-4 years working experience in a relevant role in logistics or procurement
- SCM & Logistics or procurement knowledge, with a strong preference for Warehousing and Transportation (preferred)
- Extensive experience in Logistics / Supply Chain contract management and strong result driven mindset
- Vendor Contract Governance Management and Reporting
- Bidding Plan/Progress Management
- Master data Management of e-Bidding System and e-bidding system training to new users
- Bidding KPI management
- Logistics Market Sensing and new Logistics Company development e-Bidding Process Improvement
- Interact with internal stakeholders like logistics managers in European Sales Subsidiaries and Senior Management
- Communication between HQ Korea and local EU colleagues