(긴급) 유명 외국계회사 accounting assistant

커리어앤스카우트는 2008년에 설립된 회사로 자본금 3억원, 매출액 31억, 사원수 43명 규모의 중견기업입니다. 서울 영등포구 여의도동에 위치하고 있으며, 헤드헌팅, 헤드헌터, HR컨설팅, 평판조회, 커리어컨설팅, 신문발행 외사업을 하고 있습니다.

포지션 및 자격요건

외국계 accounting assistant
( 1명 )

담당업무


KEY AREAS OF ACTIVITY AND RESPONSIBILITY 


2.1.      Accounts Payable 
2.1.1. Responsible for entering all supplier/creditor purchase orders and invoices. 
2.1.2. Responsible for reconciliation of all supplier/creditor statements/payments. 
2.1.3. Responsible for payment runs (EFT/cheque). 
2.1.4. Answering all supplier/creditor queries. 
2.1.5. Assisting with resolution of quantity and price variances. 

2.2.      Accounts Receivable 
2.2.1. Responsible for processing all customer receipts. 
2.2.2. Responsible for preparation of banking deposits. 
2.2.3. Responsible for timely customer collection. 
2.2.4. Entering Government tax invoices into Government system and sending to the 
customer. 

2.3.      Bank
2.3.1. Responsible for printing and sending out bank statements with the necessary 
English translations to APAC central finance team on a weekly basis and when requested.  
2.3.2. Allocating receipts and processing payments in the nominated bank accounts. 
 
2.4.      Other
2.4.1. Coordinate with external advisors the input/output VAT return reporting and 
reconciling as required ? this is in conjunction with the Financial Accountant APAC.
2.4.2. Be the payroll coordinator with the nominated payroll company.  Ensure that 
timesheets and leave forms are prepared and sent as supporting documents. 
Follow up with the payroll company and reconcile salary on-cost/withholding 
tax/insurances clearing 
2.4.3. In conjunction with the local accounting firm, assist and complete local reporting 
duties (Financial statement, VAT return, CTR, CBCR, YE payroll settlement) 
2.4.4. Manage to pay/follow up national/local tax 
2.4.5. Other ad hoc tasks/duties/reports from time to time as requested by finance 
management. 
2.4.6. Manage insurance register and follow up to maintain insurance cover 
2.4.7. Send to APAC central finance the month attendance sheet for all staff. 
2.4.8. General office support. 




자격요건


SKILLS NEEDED 
4.1.      High level of English spoken and written skills.  
4.2.      Intermediate skills in Microsoft Office Products.
4.3.      Strong eye for detail. 
4.4.      High level of accuracy. 
4.5.      Working in similar positions within an accounting team for at least 2 years. 
4.6.      Have experience using similar ERP packages preferably Microsoft Dynamics AX 
(Axapta).



<포지션 관련 참고사항>

1. 안정적이고 업무로드가 크지 않은 영국계 회사입니다.
APAC central finance team 은 호주에 위치해 있으며, manager는 교포분으로 한국어가
가능한 분이며, director는 호주분입니다. 주로 이분들과 업무하게 됩니다.

2. 현 담당자는 저희 회사를 통해 2019년에 입사하여 4년간 근무중입니다.
최근에 AICPA에 합격하여 더 큰 기회를 도모하고자 퇴사 예정입니다.
(입사 당시에는 영어가 능숙하지 않았으나 현재는 상당한 수준이 되었고,
업무로드가 크지 않기에 틈틈히 AICPA를 준비하여 합격하셨습니다.) 

3. ERP프로그램인 AX에 대해서는 경험이 없어도 무관합니다. 현 담당자가 꼼꼼하게 인수인계 예정이며, 어려움없이 적응 가능하다고 합니다.

4. 관련 경력 2~4년 정도를 선호합니다.  


문의


온라인 지원하시면 궁금한 사항에 대해서 자세히 안내해 드릴 예정입니다.  


온라인지원 또는 워드양식의 개인이력서를 보내주시면 

제가 자세한 회사 소개서를 메일로 발송해드립니다.
(경력이 너무 상이한 경우 진행이 어려울 수 있습니다.) 
안내받은 회사 소개서를 보시고  본인이 최종 지원여부를 결정하게 되며,
지원의사가 있는 경우에 한하여 고객사에 이력서가 제출됩니다.
(온라인 지원하더라도 지원자가 회사 소개서를 보고  지원의사가 없는 경우,
더 이상 진행이 되지 않습니다.)
감사합니다.. 

커리어앤스카우트 헤드헌터 한석구 상무
02-3775-2102 
hs @ cnscout.co.kr 




전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.