[선릉역] 공장자동화 CS담당(대리-과장급)

 회사개요

채용사는 160년전에 독일에서 시작되어 전기적 연결 기술을 위한 제품(커넥터)의 선두적 기업입니다.  한국지사는 1995년 설립되어 조선, 신재생에너지, 발전소, 반도체 디스플레이, 공작기계 등의 산업에서 터미널블록, 커넥터, 리레이소켓, I/O소켓 등 다양한 전기 커넥터 제품을 공급하고 있습니다. 외형은 직원수 31, 매출액 287억원이며, 서울 본사(선릉역), 부산지사(부전역)에 소재합니다.

포지션 및 자격요건

공장자동화 CS담당(대리-과장급) 
( ○명 )

 자격요건

- 학력: 대졸 이상(2~3년제) 

- 경력: 아래의 관련업무 3년~10년 경력자

> Order Management

> Logistics & Outbound delivery

> Monthly Closing & Invoice

> Complaints & Returns

> Customer Supports

 

 우대사항 

- SAP SD(Sales Distribution)모듈 경험자(필수)

- 영어소통 가능자

- 동종업계(피닉스컨택트, WAGO, 페펄앤드푹스, 알스탈 등) 출신 우대

 

 담당업무

1. Order Management

- Daily monitoring sales orders from E-shop

- Order entry in SAP system (SD module)

- Monitoring of Open orders/Backorders and following-up Incomplete/ Credit limits / Cost missing/ Delivery blocks, etc.

2. Logistics & Outbound delivery

- Daily delivery monitoring with cooperation of 3PL warehouse

- Customer special requests : Direct shipments, Special packing labelling, Special shipping documents, Shipping conditions, etc.

- Closely working with SCM team for checking the schedules

- Re-schedule & balancing the delivery priorities, considering any urgent cases & special requests

3. Monthly Closing & Invoice

- Monitoring the system invoices after the deliveries

- E-mailing to the customers for checking the monthly sales amounts every month and Issuing each tax invoices through the national tax website. 

4. Complaints & Returns

- Receiving the complaints from the customers, checking the status and following up. (Logistics complaints, Returns, Repairs etc.)

- Process issue of credit notes/debit note or SDF order (Subsequent Delivery Free of charge)

5. Customer Supports

- Support daily inquires from distributors (Providing product information, special documents etc.)

- Share a stock list daily to distributors

6. Sales Supports

- Handling inquiries from the company homepage and official e-mail

- Sales history data

- Checking the other plants’ inventories for the potential spec. in

7. Others

- Physical stock-counting at the 3PL warehouse if required anytime

- Data supports to other team

 

■ 근무조건

근무형태정규직

소속직급: Customer Service팀 대리~과장급

연봉수준기본급(3,800만원), 인센티브(380만원), 식대(264만원)

  * 업무역량, 경력 등에 따라 조정 가능

근무일시5(~) 09:00~18:00

근무지역: 서울 강남구 테헤란로 429(삼성동, 원방빌딩) 9(선릉역 10번 출구 300m)

 

■ 복리후생

- 4대보험퇴직금인센티브제, 장기근속자 포상,

- 연차, 경조휴가제, 반차, 근로자의 날 휴무

- 의료비지원(본인), 의료비지원(가족), 통신비 지원,

- 차량유류비 지원, 생일선물/파티

 

 전형절차  제출서류   

전형절차서류전형 > 면접전형 > 최종합격

제출서류이력서, 경력기술서(또는 포트폴리오), 자기소개서

사진부착이직사유, 최종연봉희망연봉출근가능일 기재

전형절차

ㆍ서류전형 > 면접전형 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.