[리치몬트코리아/예거 르쿨트르]

Retail Assistant (인턴) 

아데코 그룹은 1956년 스위스에서 설립된 인력전문컨설팅 회사인 아디어(ADIA)와 프랑스의 에코(ECCO)사가 1996년 합병하여 설립된 세계 최대규모의 HR Solution 기업입니다. 1999년 아데코 그룹이 100% 직접 투자한 ㈜아데코 코리아는 파견, 아웃소싱, 채용대행, 헤드헌팅 그리고 아웃플레이스먼트에 이르기까지 폭넓은 HR 서비스를 제공하고 있습니다. ㈜ 아데코 코리아의 전 컨설턴트들은 모든 산업분야에 걸친 풍부한 지식과 축적된 경험을 바탕으로 고객의 요청 사항에 가장 빠르고 정확한 서비스를 제공하고 있습니다. ㈜ 아데코 코리아는 앞으로도 최고의 인재를 영입하고 역동적인 조직을 구축 하고자 기업의 요구에 걸맞는 최고의 비즈니스 파트너가 될 것입니다.

포지션 및 자격요건

Retail Assistant

(인턴)

담당업무


1. Sales Analysis Support

- Prepare weekly, monthly data preparation

- Boutique dashboard preparation

- Sales figure reconciliation with internal ERP

  

2. Retail Administration Support

- On-site support for general administrative task in office (Meeting room, Invitation arrange.. Etc)

- Order and manage stationery in office & boutique

- Support PLV (Selling Tools etc.) and GWP (Client Gift etc.) distribution

- Support on-boarding process for boutique new-joiners

- Assist with purchase order & tax invoice management for 3rd parties

 

3. Project Support

- Ad-hoc support for various retail project led by each retail project leader

- Analyze, collecting and sharing of each project outcome


자격요건

  • - Academic / Professional Qualifications
    - Good computer skills related MOUS (PPT, Excel, Word)
    - English required (English documentation and translations)
    - Database knowledge
    - Strong caliber in analysis and accurate skills
    - Patient and detail-minded, with constant innovation and work dynamic
    - Fast learner 
    - Strong knowledge of PowerPoint, Word, and Excel.
    - Positive mind and good team spirit 


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차 전형 (실무진 면접) + 인지검사 > 2차 전형 (임원 면접) > 최종합격

ㆍ면접일정은 서류 합격자에 한 해 개별 통보됩니다.


근무환경

ㆍ근무시간: 주 5일, 일 8시간 근무

ㆍ근무지: 리치몬트코리아 본사 (서울특별시 중구 퇴계로 100 스테이트타워 남산)

ㆍ급여조건: 면접 후 협의 (최종연봉/희망연봉 기재 필수)

ㆍ복리후생: 4대보험, 연차휴가, 경조휴가, 명절선물 등 회사 내규에 따름

ㆍ고용형태: 아데코코리아 소속 파견계약직 6개월 


지원방법

ㆍ접수방법: 이메일 지원 (Jeanie.Park@adecco.com) 

ㆍ제출서류: 자유양식의 국영문 이력서

ㆍ최종 합격자에 한하여 추가 증빙자료가 요청될 수 있습니다.