담당업무
1. Cambridge Primary & Secondary 제품 및 Exams 분야 담당
|
2. 본사 정책에 따라 국가별 할당된 연간 수익 목표 달성을 위한 비지니스 기획 및 마케팅 활동
|
3. 기존 고객에 대한 비지니스 활동 및 지속적인 지원
|
4. 신규 고객 및 비지니스 개발 활동
|
5. Cambridge 브랜드 인지도 강화를 위한 캠페인 및 행사 지원
|
6. 지속적인 시장 지식, 제품 피드백 및 경재업체 정보 수집
|
7. CRM Tool(SalesForce 선호)을 활용한 고객지원, 비지니스 개발활동에 대한 지속적인 모니터링
|
KEY ACCOUNTABILITIES: Contribute
to the achievement of annual revenue and profitability targets for an assigned
territory, broken down by product type within an assigned budget Carry out
direct visits to potential new customers, according to agreed prioritisation
and country strategic plans, advising on full range of Cambridge English
learning solutions Provide
post-business development activities support to existing customer base,
according to prioritised segmentation, to maximise revenue across the full
range of Cambridge English products Build an
accurate and appropriate pipe-line of leads and opportunities to feed future
growth and meet revenue targets Ensure all
planning and visit information is logged on Salesforce to facilitate full
customer support, accurate monitoring of business development activity and
forecasting in the assigned territory Collaborate
with Marketing by strengthening the recognition of Cambridge certificates and
assisting with local events and campaigns Be the
voice of the customer, obtaining market knowledge, competitor intelligence and
after-business development activities product feedback
자격요건
ㆍ학력 : 4년제 대졸이상 ㆍ경력
: 영업 및 마케팅 경력 우대 (3년~5년) ㆍMS및
CRM(SalesForce선호) 사용능력 ㆍ발표 및 협상, 제품상담능력 ㆍ교육분야 영업 및 비지니스 개발 경험 ㆍ팀의 일원으로서의 협업할 수 있는 긍정적인 태도
우대사항
ㆍ영어가능자(CEFR B1이상 필수) ㆍ외국어
: TOEIC(Speaking), IELTS, OPIc
|