담당업무
ㆍ마케팅 커뮤니케이션 기획, e-business, e-commers, 예산 책정 및 실행
ㆍING APAC 신제품 소개, 온/오프라인 프로모션 기획
ㆍ신제품 프로모션, brochure, 제품 출시, 무역박람회 타켓 시장과 주요 제품에 대한 콘텐츠 제작 ㆍ교육일정 (내부 및 고객 등) 수립,
ㆍ문의 접수, I20 관리, 계약/목록 가격 업데이트 및 고객/시작 분석 등
ㆍING Asia 제품/타켓 시장 정보 커뮤니케이션 촉진을 위한 방향 개발
ㆍ신규/갱신 가격에 대한 계약 가격 업데이트
ㆍ연간 시장 조사/판매 기회 searching, 가격 조치 계획 수립 및 구현
- Planning, budgeting, and executing Marketing Communications Plans - Implement the Marcom &
Campaign plans include contents, marketing supporting materials, and events for
target markets and key products - Develop the processes to
facilitate the communication of product/target market information in Instrumentation
Asia wide. - Develops complementary offline
message delivery tactics such as advertising, public relations, collateral
development and trade show - ING Asia Pacific New Product
introductions / Promotion plans in online & offline - Training, Events, Blogs / White
Papers, Translations, Literature Updates, New Product Launch - Website / CMS / Websphere / App - E-Commerce and E-business, Social
Media, Eloqua Communications - Quotation System (I2O) Receive Quotation from customer and set the price, also check the cost
/ management (regular update Customer and Part number in system / Analysis by monthly
and inform Sales team of analyzed I2O DB - List Price Update by surveying
competitor List price - Contract Price update for new Price
and renewal price - Annual Market survey /finding
sales opportunity - Build Price action plan and
implement - Support marketing/sales team to create new sales
핵심역량
ㆍ
스트레스관리,
성취지향성,
성장지향성
자격요건
ㆍ학력 : 대졸이상 (경영, 마케팅 등 관련 학과 졸업자 우대)
ㆍ경력 : 경력10년 ↓ (제조업 분야 관련 경력 2년 이상) ㆍ능숙한 영어 소통 능력 (speaking, writing) ㆍ OA
우대사항
ㆍ외국어 : 제2외국어 가능자 ㆍ재무 회계 기초 지식 보유자
ㆍ협상 스킬 보유자
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