GWS Facilities Coordinator (사원급)

CBRE는 다른 기업보다 폭 넓고 다양한 서비스로 세계 부동산 시장을 선도하고 있습니다.

CBRE 그룹은 세계 최대 상업용 부동산 서비스 및 투자 회사로 2019년 238억 달러의 수익을 달성하였으며 10만 명 이상의 직원(협력 사무소 제외)을 보유하고 있습니다. CBRE는 2008년 이래 Fortune지 선정 500위에 포함되어 왔으며 2021년에는 122위를 기록하였습니다. 또한, 19년 연속으로 Lipsey Company의 산업계 최고 기업으로 선정되었고, 부동산 업계에서 8년 연속 포춘 지 선정 “가장 존경받는 회사” 중 하나로 이름을 올렸으며, 2019년에는 부동산 부문에서 1위를 기록하였습니다. 당사의 주식은 “CBRE”라는 심볼로 뉴욕증권거래소에서 거래됩니다.

CBRE는 시설, 거래 및 사업관리, 즉 자산관리, 투자관리, 자산 임대, 자산 매각, 담보대출 서비스 및 개발 서비스를 포함한 전략적 컨설팅 등 폭 넓은 통합 서비스를 제공합니다.

1999년 설립된 CBRE 코리아는 세계 최대 종합 상업용 부동산 서비스 기업인 CBRE의 한국 지사로 국내외 기관 투자자, 공기업 및 민간 기업 등 다양한 클라이언트에게 폭 넓은 서비스를 제공하고 있습니다. 주요 서비스로는 투자자, 임대인 및 임차인 고객에게 투자, 매입/매각, 임대차 자문 서비스, 업무환경전략, 컨설팅, 자산관리, 인테리어 프로젝트관리, 건설사업관리, 기업부동산 서비스 등이 있으며 각 클라이언트의 요구사항에 맞춘 최상의 서비스를 제공합니다.

포지션 및 자격요건

포지션
( 1명 )

Hiring Department: Global Workplace Solutions

Working Location: On-site at client premises (여의도)

JOB SUMMARY
The purpose of this position is to provide assistance to Facility Management team in completion of multiple functions of building operations and maintenance for a facility, campus or portfolio of buildings. 

ESSENTIAL DUTIES AND RESPONSIBILITIES 

  • Greets and announces clients, applicants, and visitors. Follows security procedures for recording guests, suppliers, and other visitors. Arranges escorts as needed. Issues visitor passes and validates parking.
  • Oversees and/or coordinates maintenance/repair work assignments performed by technicians, vendors and contractors performing building maintenance, landscaping, and janitorial work.
  • Oversee soft service operation and staff ? provide instruction and manage day to day responsibilities.
  • Responds to client inquires and complaints. Ensures timely and quality service delivery to clients. 
  • Follows up with clients to ensure customer satisfaction.
  • Performs facilities inspections and prepares reports.
  • May coordinate and manage move, add, and change activities. Assists in the preparation of operating and capital budgets.
  • Orders office supplies and other common use items for the location, such as cafe supplies, equipment toner, printer paper, freight, and shipping supplies etc. 
  • Maintains neat appearance reception area, conference rooms, cafe, and other common areas. Requests building and housekeeping services as needed. Periodically inspects common area equipment to ensure good operating condition. Arranges equipment service as needed.
  •  Performs general clerical duties associated with distributing office faxes, packages and mail as required. Uses tracking systems to record inbound and outbound courier, freight, and mail. Meters mail. Arranges messenger service as needed. Follows location security procedures for screening inbound deliveries.
  • Manages vendor relationships and trains vendors on work order and billing procedures. Processes invoices and ensures proper cost center coding.
  • Reviews periodic reports including financials and explains variances. Works with finance team to correct errors.
  • Uses PC and/or PDA for work order system, email, ESS, process and procedure training. 
  • Other duties may be assigned.


EDUCATION and EXPERIENCE
 General Education Degree.
 Minimum of one year of related experience and/or training.
Business level of English preferred
 
OTHER SKILLS and/or ABILITIES
 Intermediate skills with Microsoft Office Suite, Outlook, intranet/internet and experience using Mac OS and Mac book. 
 Ability to use work order system. (Oracle, Workday, SAP etc)


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 최종합격

ㆍ면접 일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.