HSE Manager (10년 이상)

CBRE는 다른 기업보다 폭 넓고 다양한 서비스로 세계 부동산 시장을 선도하고 있습니다.

CBRE 그룹은 세계 최대 상업용 부동산 서비스 및 투자 회사로 2019년 238억 달러의 수익을 달성하였으며 10만 명 이상의 직원(협력 사무소 제외)을 보유하고 있습니다. CBRE는 2008년 이래 Fortune지 선정 500위에 포함되어 왔으며 2021년에는 122위를 기록하였습니다. 또한, 19년 연속으로 Lipsey Company의 산업계 최고 기업으로 선정되었고, 부동산 업계에서 8년 연속 포춘 지 선정 “가장 존경받는 회사” 중 하나로 이름을 올렸으며, 2019년에는 부동산 부문에서 1위를 기록하였습니다. 당사의 주식은 “CBRE”라는 심볼로 뉴욕증권거래소에서 거래됩니다.


1999년 설립된 CBRE 코리아는 세계 최대 종합 상업용 부동산 서비스 기업인 CBRE의 한국 지사로 국내외 기관 투자자, 공기업 및 민간 기업 등 다양한 클라이언트에게 폭 넓은 서비스를 제공하고 있습니다.


주요 서비스로는 자산관리, 투자관리, 자산 임대, 자산 매각, 담보대출 서비스 및 개발 서비스를 포함한 전략적 컨설팅 등 각 클라이언트의 요구사항에 맞춘 최상의 서비스를 제공하고 있습니다.

포지션 및 자격요건

포지션
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[JOB SUMMARY]

The purpose of this position is to implement and manage QHSE (Quality, Health, Safety and Environmental) programs within S.Korea, relevant to CBRE.


[CORE RESPONSIBILITIES]

-  Improve and modify QHSE Management System (policy/standard/procedures etc.) and programs to CBRE against litigation and prosecution and to effectively manage risk.

-  Monitor developments in HSE legislation in S. Korea. Advise CBRE staff on changes and actions to ensure compliance across the country.

-  Act as the primary contact to the HSE regulatory / authorities, maintaining good relations with the relevant authorities.

-  Communicate QHSE performance to management (country, region and line of business) on a monthly basis, and as required.

-  Lead and co-ordinate risk assessment activities

-  Provide QHSE assurance activities to protect CBRE

-  Develop and implement QHSE training program and QHSE awareness program across Country

-  Develop and create a positive safety culture.

-  Ensure that all accidents, occupational illnesses, emergencies and environmental incidents are effectively reported via Client and CBRE Harbour System and investigated.

-  Provide competent advice on QHSE matters to enable accounts to comply with relevant legislation, answer client queries and improve QHSE performance.

-  Work with CBRE QHSE Managers and operational teams to develop the QHSE strategy for the country and drive HSE Programs, to enable compliance and sharing of best practice for continual improvement.

-  Engage with client and CBRE in-country QHSE and operational teams on matters of Business Continuity Planning, providing guidance and assistance in ensuring the FM teams are adequately prepared and supported during a relevant emergency.


[Required Knowledge and Skills] 

*Hard skills 

- Ideally 10 years+ of related experience.

- Demonstrated knowledge of HSE related Acts, Standards and Regulations for S.Korea and international HSE standards.

- Direct experience dealing with regulatory agencies and / or compliance officers is preferred.

- Experience working in construction and facilities management preferred.

- Auditor training  / qualifications and experience an advantage, ideally to ISO14001, ISO9001 and ISO45001.

- Reasonable level of English, spoken and written. 


*Soft skills 

- Strong organizational and analytical skills. 

Excellent written and verbal communication skills.  

  └ Ability to provide efficient, timely, reliable and courteous service to customers.  

  └ Ability to effectively present information. 

  └ Ability to respond effectively to sensitive issues.


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.