에릭슨엘지 엔터프라이즈는 40년 이상의 오랜 통신기술 노하우를 바탕으로 최적의 기업용 솔루션을 제공해 고객과 파트너의 만족을 추구하는 글로벌 선도 기업입니다. 기업 커뮤니케이션 솔루션 브랜드인 `iPECS`는 통합 커뮤니케이션(Unified Communication)을 위한 모든 솔루션을 제공합니다. 중소규모 기업에서부터 대규모 기업에 이르기까지 다양한 기업 환경에 적용할 수 있는 커뮤니케이션 솔루션을 제공하고 있으며, 기업이 음성, 비디오 및 인스턴트 메시징(IM)간의 경계를 넘어 업무 효율성과 생산성을 높일 수 있도록 모바일과 데스크탑을 모두 지원하는 UC 솔루션을 제공합니다. 혁신적이고 지속적인 연구개발을 바탕으로 iPECS는 고객의 요구와 기대에 부합할 수 있도록 최적화되고 다양한 제품과 솔루션을 공급하며, 국내외 통신 솔루션을 선도하는 브랜드로 자리매김해 나간다는 목표를 가지고 있습니다. 아래 링크를 통해 더 많은 정보를 탐색해 보세요. Responsibilities & QualificationsJob Role | Responsibilities & Qualifications | Location |
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Technical Account Manager Apply | What You will doEnsure customer satisfaction - Act as the contact point for technical matters related to the management and performance of the iPECS Cloud Platform. Engage cross-functionally with sales, product, and R&D to create customer success with iPECS Cloud that drives positive customer satisfaction. Project Management - Work directly with partners to plan and execute the installation, expansion and enhancement of their iPECS Platform. Promote and sell professional services through engaging with internal sales and partners. Accelerate customer adoption of iPECS Cloud by leading the development of the implementation strategy for Ericsson-LG Enterprise iPECS Cloud platform customers. Collaborate with partner(SP) engineering team and other stakeholders to develop staffing, project plans, and operational excellence
You will bringExperience in a similar role as a Technical Account Manager, Consultant, Solutions Architect, Platform Engineer, Systems Engineer, Cloud Architect etc. Combination of technical expertise and sales understanding with a strong customer-centric focus. Strong analytical and problem-solving skills with the ability to develop quick, accurate solution. Ability to solve complex customer issues Experience and comfort interacting with all levels in the partner organization English communication skills ? written and verbal
+- 3 years of experience in customer-facing roles while interfacing with executive stakeholders and managing/delivering IT technical implementations, transformation programs, or other initiatives. Experience in value consulting, proposal development, and execution with public cloud providers like AWS, GPC, Azure. Experience with Cloud/SaaS software products is highly desirable. Experience with VoIP technology and terminology including SIP, RTP, QoS, COS, and codecs. Excellent written communication, project management, and stakeholder management skills. Understand operational parameters and troubleshooting for Compute / Storage / Networking / Databases / Security.
| 가산 |
Basic Qualifications- 해외여행에 결격 사유가 없으신 분
- 각 포지션별 중복 지원 불가능합니다.
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Others- 입사 지원 전 궁금하신 점이 있다면 recruit.elg@ericsson.com 으로 문의 바랍니다.
- 해당 포지션은 채용 시 마감될 수 있습니다.
- 지원서 상 기재사항에 대한 증빙서류는 인터뷰 이후 요청드릴 예정입니다.
- 입사 지원 서류에 허위 사실이 발견될 경우, 채용확정 이후라도 채용이 취소될 수 있습니다.
- 국가보훈대상자 및 장애인은 관련 법규에 따라 우대합니다.
- 지원서 작성 시 신체 조건, 출신 지역, 혼인 여부, 재산 및 가족의 학력, 직업, 재산 등 직무와 관련 없는 정보의 기재를 금지합니다.
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