Ericsson-LG
Enterprise
 채용

에릭슨엘지 엔터프라이즈는 40년 이상의 오랜 통신기술 노하우를 바탕으로 최적의 기업용 솔루션을 제공해 고객과 파트너의 만족을 추구하는 글로벌 선도 기업입니다. 기업 커뮤니케이션 솔루션 브랜드인 `iPECS`는 통합 커뮤니케이션(Unified Communication)을 위한 모든 솔루션을 제공합니다.

중소규모 기업에서부터 대규모 기업에 이르기까지 다양한 기업 환경에 적용할 수 있는 커뮤니케이션 솔루션을 제공하고 있으며, 기업이 음성, 비디오 및 인스턴트 메시징(IM)간의 경계를 넘어 업무 효율성과 생산성을 높일 수 있도록 모바일과 데스크탑을 모두 지원하는 UC 솔루션을 제공합니다.

혁신적이고 지속적인 연구개발을 바탕으로 iPECS는 고객의 요구와 기대에 부합할 수 있도록 최적화되고 다양한 제품과 솔루션을 공급하며, 국내외 통신 솔루션을 선도하는 브랜드로 자리매김해 나간다는 목표를 가지고 있습니다. 아래 링크를 통해 더 많은 정보를 탐색해 보세요.

Responsibilities & Qualifications

Job RoleResponsibilities & QualificationsLocation

Technical Account

Manager
Apply

What You will do

  • Ensure customer satisfaction - Act as the contact point for technical matters related to the management and performance of the iPECS Cloud Platform.

  • Engage cross-functionally with  sales, product, and R&D to create customer success with iPECS Cloud that drives positive customer satisfaction.

  • Project Management - Work directly with partners to plan and execute the installation, expansion and enhancement of their iPECS Platform.

  • Promote and sell professional services through engaging with internal sales and partners.

  • Accelerate customer adoption of iPECS Cloud by leading the development of the implementation strategy for Ericsson-LG Enterprise iPECS Cloud platform customers.

  • Collaborate with partner(SP) engineering team and other stakeholders to develop staffing, project plans, and operational excellence

 

You will bring

  • Experience in a similar role as a Technical Account Manager, Consultant, Solutions Architect, Platform Engineer, Systems Engineer, Cloud Architect etc.

  • Combination of technical expertise and sales understanding with a strong customer-centric focus.

  • Strong analytical and problem-solving skills with the ability to develop quick, accurate solution.

  • Ability to solve complex customer issues

  • Experience and comfort interacting with all levels in the partner organization

  • English communication skills ? written and verbal


You may also bring

  • +- 3 years of experience in customer-facing roles while interfacing with executive stakeholders and managing/delivering IT technical implementations, transformation programs, or other initiatives.

  • Experience in value consulting, proposal development, and execution with public cloud providers like AWS, GPC, Azure.

  • Experience with Cloud/SaaS software products is highly desirable.

  • Experience with VoIP technology and terminology including SIP, RTP, QoS, COS, and codecs.

  • Excellent written communication, project management, and stakeholder management skills.

  • Understand operational parameters and troubleshooting for Compute / Storage / Networking / Databases / Security. 

가산

Basic Qualifications

  • 해외여행에 결격 사유가 없으신 분
  • 각 포지션별 중복 지원 불가능합니다.
  • 지원 마감: 채용 시 마감 (빠른 지원 요망)
  • 서류 전형: 개별 리뷰 후 안내
  • 1차 인터뷰: 개별 리뷰 후 안내
  • 2차 인터뷰: 개별 리뷰 후 안내
  • 전형 내용/일정은 회사 사정에 의하여 변경될 수 있으며 합격/탈락하신 분께는 이메일로 개별 통보 드립니다.

Benefits

Others

  • 입사 지원 전 궁금하신 점이 있다면 recruit.elg@ericsson.com 으로 문의 바랍니다.
  • 해당 포지션은 채용 시 마감될 수 있습니다.
  • 지원서 상 기재사항에 대한 증빙서류는 인터뷰 이후 요청드릴 예정입니다.
  • 입사 지원 서류에 허위 사실이 발견될 경우, 채용확정 이후라도 채용이 취소될 수 있습니다.
  • 국가보훈대상자 및 장애인은 관련 법규에 따라 우대합니다.
  • 지원서 작성 시 신체 조건, 출신 지역, 혼인 여부, 재산 및 가족의 학력, 직업, 재산 등 직무와 관련 없는 정보의 기재를 금지합니다.

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