담당업무 Retail Measurement Service (RMS) 조직 내 Executive, Analytic & Insights의 역할은 RMS비즈니스와 클라이언트가 비즈니스 요구를 충족시킬 수 있도록 하는 것이며 다음과 같은 업무를 통해 클라이언트의 만족과 재정적 목표를 달성할 수 있도록 합니다. ▶Serving as initial point of contact for assigned clients and shared accountable for work conducted in terms of analyses and presentation. ▶Working with senior staff in delivering quality services to clients according to NielsenIQ’s quality standards in a timely and precise manner, according to clients’ business needs and specifications ▶Learning an accurate and keeping up-to-date knowledge on research techniques and applications including desk-research on latest trends. ▶Assisting in trainings both internally & externally, and providing both administrative & operational support to senior staffs ▶Learning to identify potential opportunities based on client discussions and needs, and assist team leaders and respective commercial team to present to client ▶Providing desk-research, administrative and operational support to senior staffs ▶Support business process and productivity improvement projects
자격요건
ㆍ학사이상의 학위를 보유한 인재 ㆍ탁월한 분석적 마인드와 적극성을 가진 인재 ㆍ분석적 프레젠테이션을 전달할 수 있는 인재 ㆍ비즈니스 영어가 가능한 인재 ㆍ이해관계자들과 원활한 커뮤니케이션이 가능한 인재 ㆍ효율적인 MS Office활용능력을 가진 인재
우대사항
ㆍ1~2년 정도의 FMCG, Retail, Research, Professional Service산업에서 마케팅 혹은 관련 경험이 있는 인재 ㆍ소비재 산업과 유통환경에 관심이 있는 인재
|