[카고파트너코리아]외국계포워딩 항공부 항공수입 직원 모집

㈜카고파트너코리아는 2007년에 설립된 회사로 자본금 9억 8,154만원, 매출액 441억 1,282만원, 사원수 40명 규모의 기업입니다. 서울 강서구 양천로 551-17 1401~1405호에 위치하고 있으며, 항공 및 해상 화물 수입 및 수출 포워딩, 프로젝트카고사업을 하고 있습니다.


모집분야

ㆍ항공사업부 항공 수입 담당 경력직

ㆍ직급: 계장 ~ 대리


   우대사항

ㆍ영어가능자

ㆍ외국어 : TOEIC, TOEIC(Speaking)

ㆍ전공 : 무역·유통학


공통자격요건

ㆍ학력: 대졸이상

 

ㆍ경력: 경력 3년 이상

ㆍ해외여행에 결격사유가 없는자 (남자의 경우 병역필 또는 면제자) 



담당업무

- Commercial responsibility within his/her area towards the head of department/team leader

- Handling of business cases in the area of air cargo import shipments and delivering of shipments
- Organisation of cargo routings through other Hubs and distribution to branch offices
- Create SOP`s
- Pricing and calculation; makes offer to customer and partners
- Accepts offers and optimises the organisation of transport

- Issues and monitors transportation documents, collects documents for dispatching and delivering of shipments

- Electronic data processing

- Organizes the check-in procedure, export customs clearance and the dispatching of shipments

- Coverage of insurance (temporarily or permanently)

- Composes records about damages and deficits of shipments and complaint orders

- Issues invoices of the accumulated expenses respectively transfer to the person in charge for invoicing

- Filing of business cases

- Enters the data of new customers, partners and service provider and updates existing ones 

- Generate sales leads

- Customer service, keeps contact with agents

- Price negotiations with airlines and General Sales Agnets(GSA)
- Selection of service provider
- Optimizes the service-level
- Monitors the completion of procedures for dispatching and delivering of shipments



근무조건

ㆍ근무형태: 정규직 (시용기간) 3개월

ㆍ근무일시: 주5일 (월~금), 스케쥴 토요근무 9:00~18:00

ㆍ근무지역: 서울 강서구 양천로 551-17 한화비즈메트로 1차 14층 (9호선 증미역 200m)


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.