이알엠코리아㈜

Administrator 경력사원 채용 

이알엠 (ERM, Environmental Resources Management) 그룹은 1971년 영국에 설립된 세계 최대 규모의 환경, 보건, 안전 및 지속가능성 전문 컨설팅사입니다. 이알엠은 세계 최고의 고객들에게 오늘날의 사회경제 요구를 충족시키면서 미래 세대를 위한 기회를 보존할 수 있는 지속가능성 과제에 대한 혁신적인 솔루션을 제공하고 있습니다.

 

이알엠 코리아는 1999년 서울 사무소를 설립하여 한국 및 다국적 기업 고객들을 돕고 있습니다. 이알엠 코리아는 국내기업, 글로벌 기업 및 정부 기관의 성공적인 사업발전을 도모하기 위한 지속가능한 전략을 지원하고 있습니다. 이알엠 코리아에서 근무하는 컨설턴트들은 한국어 및 영어에 능통한 전문인력들로서 한국의 법적규제사항, 국제기준, ESG 전략과 경영, EHS 리스크 관리에 깊은 지식과 다양한 경험을 보유하고 있습니다. 이알엠 코리아는 고객들에게 한차원 높은 수준의 이알엠 글로벌 서비스를 제공하기 위해 노력하고 있으며, 오늘날의 비즈니스 환경에서 마주하게 되는 지속가능성에 대한 도전과제를 극복하기 위해 최선을 다하고 있습니다



모집분야 및 자격요건

Administrator
( ○명 )

Administration responsibilities

Office support

-          Purchase Office and canteen suppliers, stationeries, first-aid kit & etc

-          Prepare PO for admin items

-          Manage Office OA (printer/scanner)

-          Manage the vendors and contracts for office/facilities related

-          Responsible for office security-visitor passes, office access for staff

-          Reception duties ? including telephone, greeting visitors

-          Arrange incoming/outgoing mails via courier, registered mail

-          Update details of courier fee and pass to Chief Accountant

-          Manage Documents/folders and maintain not only electronic and physical files but also reorder office supplies

-          Serve as Frist contact point for the guests and consultants who need assistance for solving problems via the phone or email  

-          Follow-up with employees until issues are resolved 

 

Engagement event support

-          Support company event, outing, townhall meeting, year-end party

-          Arrange congratulatory/condolence gift for the staff

-          Provide logistic support when there is a meeting or training for all staff

-          Provide secretarial support to H&S Committee, Sustainability Committee and Foundation Committee

 

Functional Specific

-          Provide administrative support for CMP, expense, scheduling documents etc.

-          Hotel/flight/car booking for consultant including other BUs

-          Suggest improvements on procedures

-          Provide feedback on processes and make recommendations on areas to improve

 

New joiners onboarding support

-          Support PC setup for new-hires with IT department

-          Arrange welcome package

-          Admin support for new joiners (Reception, setup and book the desk for the first week, office introduction etc)

-          Support HR to arrange to get Work Permit and Resident Card for expat, visa entry as request (if required)

-          Order business card

 

IT coordination

-          Coordinate IT team on company network and infrastructure maintenance

-          Maintain technical documentation and service catalog on installation of software, configuration of hardware and problem troubleshooting

-          Provide needed information on IT products or services and Ad-hoc as IT request

Requirements

-          Previous working experience as an Administrator at least 3 years 

-          BA in Business Administration or similar relevant field

-          Hands on experience with diagnosing and resolving basic technical and operational issues

-          Excellent communication and interpersonal skills

-          Customer-oriented and patient

-          Takes ownership of personal development

-          Contributes effectively to team results through responsive and flexible behavior

-          Business English level and Korean Fluency 



전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 > 최종합격

ㆍ제출서류 : 반드시 국/영문 이력서를 함께 제출 바랍니다 

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.